Plzeňský kraj - turistů ráj (turistický portál Plzeňského kraje)
JaroLétoPodzimZima

Klenčí pod Čerchovem

Návštěva turisticky zajímavého místa – nejvyšší hory Českého lesa – Čerchova. Čerchov vždy býval a bude i v budoucnu pro většinu obyvatel pohraničí mnohem více než jen nejvyšším vrcholem Českého lesa.

Zalesněný masiv Čerchova vystupuje do výšky 1.042 m a je nejvyšší horou téměř 100 km dlouhého pásma Českého lesa, které se rozprostírá od Všerubského průsmyku až k Dyleni na Chebsku. Většina tohoto lesnatého a v centrálních částech pustého území je dnes přírodním parkem.

Trasa: Výchozím bodem je Klenčí pod Čerchovem, kam je možné dopravit se vlakem i autobusem. Trasa stoupá od nádraží v Klenčí po modré TZ na náměstí, odtud pak pokračuje po zelené TZ vzhůru na konec obce. Pokračuje asi 1 km po asfaltové silnici, z které odbočí na Baarovu stezku 3 km dlouhou. Po ní lze dojít na Výhledy, kde stojí pomník klenečského rodáka spisovatele J. Š. Baara s překrásným výhledem do kraje. 1 km směrem k hranicím s Německem lesem po modré TZ pokračuje trasa do Capatrtic. Na rozcestí v Caparticích odbočí turista vlevo dolů, přejde silnici Klenčí – Lísková a okolo parkoviště zabočí vlevo na asfaltovou silničku – zákaz vjezdu motorových vozidel. Tato tzv. „Stadionka“ vede až na rozcestí pod Čerchovem, odkud pak cesta strmě stoupá zelenou TZ po betonové panelové cestě k rozcestí pod vrcholem Čerchova. Vlevo po betonové silnici je to již jen asi 300 m k cíli. Na vrcholu Čerchova stojí Kurzova věž s rozhlednou. Kromě rozhledu do české a z druhé strany německé krajiny jsou při příznivých klimatických podmínkách k vidění i vrcholky Alp. Domažlický svaz českých turistů, který v roce 1999 získal rozhlednu do trvalého vlastnictví, zde nabízí celou řadu „čerchovských“ propagačních materiálů a upomínkových předmětů. Na vrcholu Čerchova nechybí ani občerstvení a řada zákoutí vhodných k odpočinku a k rozhledu do půvabné krajiny.

Trasa je dlouhá 9 km, většinou vede po asfaltové silnici, částečně po lesní pěšině, výškový rozdíl je 590 m.

Naposledy upravil: Beránek Filip (26.08.2010)