Plzeňský kraj - turistů ráj (turistický portál Plzeňského kraje)
JaroLétoPodzimZima

NA BĚŽKÁCH - PLZEŇSKÝM KRAJEM -ÚDOLÍM VYDRY A ROKLANSKÉHO POTOKA

NA BĚŽKÁCH  -  PLZEŇSKÝM KRAJEM  -ÚDOLÍM VYDRY A ROKLANSKÉHO POTOKA

Délka: 19 km

Náročnost: 2

Výchozím bodem je Modrava – malebná horská obec (990 m n.m.) a rekreační místo, kde je hned několik možností občerstvení. Na hraničním hřebeni a v komplexu modravských slatí se dochovaly smrkové porosty s vysoce kvalitním dřevem starší více než 160 let. Roste tu i špičkové rezonanční dřevo pro výrobu hudebních nástrojů ceněné nejen v Evropě, ale například také v Japonsku. Klostermannova chata byla postavena v r. 1924. K místu se vztahuje několik románů Karla Klostermanna, ten pro ně používal název Mádr, zejména v románu „Ze světa lesních samot“. Od rozcestí za parkovištěm se vydáme po červené směr „Javoří pila“ 5,5 km. Pojedeme téměř po rovině v udržované stopě přes jedno z nejmalebnějších šumavských údolí. Zejména pokud zde pojedete na začátku jarního tání, kdy se v modravých vodách Roklanského potoka odrážejí bílé návěje a temné lesy, budete krásou tohoto místa jistě uchváceni. Mineme rozcestník u samoty Rybárna a pokračujeme kolem zákrutů Roklanského potoka. U rozcestí Javoří Pila opustíme toto půvabné údolí a vystoupáme nahoru do širokého sedla Pod Oblíkem. Dál nás čeká pěkný sjezd /2/ dolů k Vchýnicko-tetovskému kanálu, kde u rozcestí Hakešická cesta odbočíme vpravo. Vchýnicko-tetovský kanál je významná technická památka, která byla vybudována jako spojnice Vydry a Křemelné pro plavbu dřeva. Původní využívaná délka kanálu byla 14,4 km, kanál má částečně vyzděné koryto, místy až 5 m široké. V několika místech se nad ním klenou kamenné můstky. Následujících 5,5 km povede náš výlet právě podél tohoto akvaduktu. Běžkařsky se jedná o velmi hodnotný úsek, protože jedeme téměř po rovině v udržované lyžařské stopě. Poměrně rychle mineme samotu U Frühaufů, a až se dostaneme k rozcestí Plavební kanál, odbočíme vpravo po žluté značce směr „Tříjezerní slať“. Po žluté stoupáme pouze 500 m do kopce a pak z ní odbočíme vlevo na neznačenou, ale udržovanou běžkařskou trasu, která nás během 3 km dovede až do Modravy. Prvních 1,5 km výrazně stoupáme obtížností /2–3/ a zbytek již převážně nenáročně klesáme. Stopa nás povede především po otevřených loukách, takže si vychutnáváme pěkné výhledy,

hlavně do údolí Vydry.

Ještě více tipů na zimní výlety naleznete na www.turisturaj.cz

Naposledy upravil: Beránek Filip (23.01.2013)