Důvod, proč vznikla dřevěná krytá lávka ve Vejprnicích je ale velmi zajímavý. Lávka se totiž neklene přes žádnou řeku či potůček, jak tomu ve většině případů bývá, ale přes příkop či terénní zářez (až 4 metry hluboký), jehož funkce je dodnes pro odborníky záhadou. Lávka spojuje kostel s areálem bývalé barokní fary. Lávku tvoří čtveřice vzájemně zavroubených modřínových trámů. Její vnější šířka je 1,6 metru a výška od mostovky po hřeben valbové střechy je 3,8 metru. Dlouhá je necelých 20 metrů. Většina spojů lávky je zajišťována dřevěnými kolíky. Vstupní dveře na lávku však bývají většinou uzamčeny, památku je však možno podejít upraveným chodníčkem v příkopu, z kterého můžeme rozpoznat další zajímavé detaily konstrukce celé stavby.
Dřevěná lávka ve Vejprnicích

Krytých dřevěných lávek či mostů se po celých Čechách a Moravě zachovalo jen okolo 25. Skoro všechny patří mezi významné technické památky.
Články

První šumavská vodní elektrárna v Čachrově
Vše se započalo díky místnímu faráři a zároveň poslanci zemského sněmu, který inicioval založení Hospodářského družstva a okolí.

Tunel pod Špičáckým sedlem
Každý, kdo se alespoň jednou projel vlakem z Klatov do Železné Rudy či Špičáku (třeba si zalyžovat), zažil takovou malou návštěvu jedné z nejvýznamnějších technických památek Plzeňského kraje.

Dřevěná lávka ve Vejprnicích
Krytých dřevěných lávek či mostů se po celých Čechách a Moravě zachovalo jen okolo 25. Skoro všechny patří mezi významné technické památky.
Další ...