Dětský cykloráj v Konstantinkách

Pro rodiny s dětmi, vhodné i pro in-line. Trasa: Konstantinovy Lázně – Nová Ves – Staré Lázně – Dolní Polžice – Čeliv – Staré Lázně – Konstantinovy Lázně

Konstantinovy lázně jsou stálicí v dětské cyklonabídce.  Osmikilometrová, zajímavě řešená cyklostezka, procházející lesoparkem s workoutovým hřištěm a lezeckou stěnou, zároveň nabízí i výbornou možnost dalšího volnočasového vyžití s množstvím herních prvků vč. využití i jako in-line dráhy. Doplňkem výletu může být návštěva aquacentra Konstantin nebo Mini Zoo Dvůr Krasíkov poblíž Kokašic. Start okruhu je na okraji města u silnice vedoucí od K. Lázní do Nové Vsi, cyklostezka silnici kopíruje. U Nové Vsi odbočuje k rozcestníku Staré Lázně, v jehož blízkosti je pítko s pitnou vodou a poblíž vyvěrá i Rudolfův pramen místními nazývaný jako „Smraďák“. Odtud vede trasa cca 0,5 km lesoparkem Staré Lázně, který je upraven jako sportovně/relaxační zóna.

Za lesoparkem se vydáte doleva až k okraji vsi Dolní Polžice, kde cyklostezka končí a navazuje na místní komunikaci. Zhruba do tohoto bodu trasa stále velice mírně stoupá. Od okraje vesnice až k rozcestníku Dolní Polžice - tvrz si budou děti muset trochu šlápnout, ale jedná se o cca 200 m dlouhý úsek. Zde trasa pokračuje po žluté turistické značce, prochází vesnicí až k autobusové zastávce, odkud je nutné překonat cca 200 m po místní komunikaci, než trasa, která se stále drží žluté turistické značky, zahne vlevo. Pokračuje dále krásnou otevřenou krajinou do vesničky Čeliv, kterou prochází až k silnici spojující Bezdružice a Kokašice. Křižuje ji a ihned odtud příjemně klesá, opět v režimu cyklostezky, lesoparku, za kterým se stáčí doprava a frčí z mírného kopce kolem chatového tábora až zpět k výchozímu bodu.

↗ 59 m

↘ 59 m

Značení: Trasa využívá místního i dopravního cyklistického značení a turistického značení – žlutá tur. značka v úseku Dolní Polžice-Čeliv, cyklostezka Na kolečkách Konstantinolázeňskem, 2218, 2213,